czwartek, 4 grudnia 2014

Spaghetti z czosnkiem, oliwą i peperoncino czyli Aglio e olio

Jak lubisz czosnek, to jest danie dla Ciebie.
Nie poznałam do tej pory nikogo, kto by nie zachwycał się prostotą i smakiem tego dania.
Typowo włoska propozycja, tam nauczyłam się je przyrządzać, jest to tradycyjne i bardzo popularne zestawienie składników.
Dla dwóch osób
- 250 g spaghetti Barilla (jeden z najlepszych na rynku)
- 8-10 dużych ząbków czosnku
- 2-3 pomidory
- 2-3 ziarenka peperoncino lub szczypta zmielonego
- sól
- garść natki pietruszki
- nie cała połowa szklanki oliwy z oliwek
- pół szklanki parmezanu
- połowa sałaty lodowej jako dodatek + dwie łyżki octu jabłkowego
Czosnek obierz i posiekaj razem z ziarenkami peperoncino na drobne kawałeczki, wrzuć na patelnię i zalej oliwą z oliwek, posól, ok. dwie szczypty.

Z pomidorów usuń środki, pokrój skórki w/g uznania,  w kostkę lub w paski.
Środki użyj do sałatki.


Posiekaj drobno natkę pietruszki.Umyj, porwij i odsącz sałatę, dodaj do niej środki z pomidorów.Dopraw w/g uznania, ja swoją polałam olejem z dyni (2łyżki), lekko posoliłam i polałam octem jabłkowym(2łyżki).
Wstaw wodę na makaron. Dobrze posól.
Posolony makaron to 80% powodzenia aby danie smakowało. Podczas gdy makaron się już gotuje w/g przepisu na opakowaniu, zacznij na małym ogniu podgrzewać czosnek z oliwą.Mieszaj co chwila, aby go nie przypalić, ok.5-6 minut. Przy odcedzaniu spaghetti odlej pół szklanki wody w razie podlania gdyby danie było za suche. Gdy odcedzisz makaron, dodaj do czosnku pokrojone pomidory, podgrzej je chwilkę i wrzuć spaghetti.
Dodaj natkę i dobrze wymieszaj. Podawaj posypane parmezanem i z dobrym, czerwonym, wytrawnym winem. SMACZNEGO.CMOK



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz