sobota, 29 sierpnia 2015

Całe pomidory w słoiku

Wkurza mnie cena w sklepach pomidorów w puszce.
Długo szukałam alternatywy i mam !
Tu za kilo pomidorów wydałam 2,5 zł i tyle samo zamknęłam w słoiku na zimę.
A w puszce? W puszce jest za tę cenę 400 g, no i fakt że jest to w puszce też nie jest zaletą.
Szybko się robi i szybko się zjada.

Na jeden słoik litrowy potrzebujesz:
- 9-10 pomidorów owalnych
- 0,5 l wody 
- 0,5 łyżki soli kamiennej
Wstaw wodę do wyparzenia pomidorów. Umyj je i natnij od góry nożem. Wrzuć na 2-3 minuty
do wrzątku, po czym wyłóż do zimnej wody.
Obierz ze skórki i powycinaj twarde dupki. Poukładaj w wyparzonym słoiku. Zagotuj pół litra wody z połową łyżeczki soli.

Zalej pomidory, tak aby wszystkie się schowały pod wodą.

Zakręć pokrywką i pasteryzuj 10-15 minut.
Przetwór na zimę gotowy, idealne do sosów, zup i sals. SMACZNEGO.CMOK

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz