niedziela, 9 listopada 2014

Czekoladowa bita śmietana do ciast i deserów / chocolade whipped cream

Bardzo czekoladowa i puszysta masa.
Prosta do zrobienia, tu nic się zważy i czas pracy minimalny.
Przepis jest na duże ciasto lub tort. 
Do zrobienia tego rozpływającego się w ustach kremu potrzebujesz:

- 1000 g śmietany 30-36 % słodkiej
- 1 czekolada gorzka 100 g
- 2 czekolady mleczne 100 g
Śmietanę doprowadź do wrzenia. Czekoladę posiekaj na drobne kawałki.

Kiedy śmietana zawrze wyłącz gaz i wrzuć czekoladę.Dokładnie 
wymieszaj i odstaw do ostygnięcia. Gdy ostygnie włóż do lodówki do schłodzenia, najlepiej na całą noc. 
Gdy już jest całkowicie zimna ubij jak bitą śmietanę na dość sztywno, na wolnych obrotach. Ponownie schłódź. I zawsze trzymaj krem w lodówce. Możesz również zamrozić.
SMACZNEGO.CMOK

3 komentarze:

  1. 1000 g śmietany?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 1000 ml lub 1 l. jak kto woli. Różnica jest nie wielka.

      Usuń
  2. Niedawno próbowałam zrobić oczywiście mniejszą ilość, jako deser dla pojedynczej osoby (mnie). Użyłam dużego kubeczka śmietany 30% (ile on ma - 400 ml?) i jednej tabliczki mlecznej czekolady. Jakoś nigdy nie lubiłam gorzkiej, choć w kremie to chyba nie ma znaczenia... I wyszła katastrofa, śmietana w ogóle nie chciała się ubić. Proszę o diagnozę. ;) Czy ma znaczenie rodzaj czekolady (czytałam, że ciemna jednak daje lepszą konsystencję)? Czy to może być dlatego, że śmietana z czekoladą krótko stała w lodówce - ot tylko do schłodzenia, jakieś 2,5 godziny? Nie wiedziałam, że trzeba długo chłodzić, ale teraz czuję się zniechęcona - chciałabym zrobić bitą czekośmietanę, ale nie bardzo mam ochotę znów zmarnować śmietanę i czekoladę...

    OdpowiedzUsuń