wtorek, 4 listopada 2014

Bananowy Krem do ciasta / Banana cream cake

Krem o smaku banana świetnie komponuje się z czekoladowym ciastem biszkoptowym, czy to w przekładanym, czy w roladzie.


Do zrobienia kremu potrzebujesz

- 1/2 litra mleka
- 2 łyżki mąki ziemniaczanej
- 2 łyżki mąki pszennej
- 1/2 szklanki cukru
- 200 g masła
- 2 cukry waniliowe
- żółtko jajka
- 3 dojrzałe banany i odrobinę soku z cytryny.
Do miseczki wlej pół szklanki zimnego mleka i dodaj do niego żółtko. Rozbełtaj. Teraz dodaj obie mąki i dobrze rozmieszaj aby nie było grudek.
Resztę mleka zagotuj z cukrem i cukrem waniliowym.
Gdy mleko zawrze dodaj rozmieszane mąki z jajkiem w mleku.
ZMNIEJSZ OGIEŃ I ENERGICZNIE MIESZAJ. Mieszaj aż masa zgęstnieje (ok. 1,5 minuty). Gotowy budyń przykryj i wystudź.
Gdy masa jest już zimna
Utrzyj masło na biały kolor. 
Podczas ucierania stopniowo, po łyżce dodawaj zimny budyń.
Miksuj na szybkich obrotach.
Trzy banany obierz i zblenduj na jednolitą masę, dodaj odrobinę cytryny, aby nie szczerniał. Dodaj do budyniu z masłem.Wymieszaj.

Wyłóż na biszkopt dowolnie, jak lubisz.
Ja zrobiłam cienki biszkopt, podzieliłam na 3 części, przełożyłam kremem i wstawiłam do lodówki, aby się schłodziło. SMACZNEGO>CMOK

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz