piątek, 21 listopada 2014

chleb razowo - orkiszowy na zakwasie

Zakwas zrobiłam według tego przepisu  poniżej:

Na ten przepis użyłam zakwasu, który ma ponad miesiąc.
http://jollowanie.blogspot.com/search?q=zakwas+
- nie cały słoik litrowy zakwasu ok.700ml
- 10 g drożdży
- 2 szklanki wody letniej
- 300 g mąki razowej 2000
- 300 g mąki chlebowej
- 400 g mąki orkiszowe
- 100 g otrębów żytnio - orkiszowych
- łyżka soli
Drożdże rozrobiłam z zakwasem, wsypałam wszystkie mąki i otręby, sól i dokładnie wymieszałam dodając po trochę letniej wody.
Ciasta nie wyrabiamy długo 8-10 minut.
Az zacznie odchodzić od ścianek. Powinno być mokre i lekko klejące, ale elastyczne.
Przełożyłam do foremek wyściełanych papierem do pieczenia i przykryłam wilgotną szmatką, zostawiając je w lekko nagrzanym piekarniku do wyrośnięcia. Po około 2 godzinach zabrałam szmatkę i włączyłam piekarnik na 220 ° góra-dół nie wyjmując chlebów z piekarnika. Piekłam 50 minut, przy czym w połowie czasu zmniejszyłam do 220°, a po 40 minutach wyjęłam z foremek i podpiekłam sam spód przez 10 minut na termoobiegu 180°.





Zostawiłam do wystygnięcia w otwartym wyłączonym piekarniku.
SMACZNEGO.CMOK.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz