wtorek, 18 listopada 2014

Zupa Czosnkowa z grzankami / Patato soup with garlic

Na chłodne dni należy się porządnie rozgrzać.
Proponuję zupę - krem z czosnkiem.
Kiedy po raz pierwszy ją robiłam, to myślałam bee.
Zupa czosnkowa?
To nie może być dobre, ale że to była moja praca, wyjścia nie miałam.
ZUPA OKAZAŁA SIĘ DELIKATNA, SYTA, SMACZNA I
ROZGRZEWAJĄCA.







POTRZEBUJESZ   na około 2,5 litra wywaru mięsnego, czy warzywnego lub wody : 3 ziemniaki , 2 średnie główki czosnku i jedną cebulę,pół szklanki słodkiej śmietanki, pieprz,sól do smaku, dwie bułki pszenne.
Warzywa obierz, umyj i pokrój na niewielkie kawałki. Nie musi być pięknie, gdyż to wszystko na koniec zmiksujesz.







Wlej niewielką ilość oleju do garnka, rozgrzej i wrzuć pokrojone warzywa. Duś około 10-15 minut na małym ogniu, co jakiś czas mieszając. Delikatnie posól i popieprz grubo zmielonym pieprzem.
Gdy warzywa są już szkliste wlej około 2,5 litra wywaru. 
Jeżeli użyjesz wody, to dopraw ją liściem laurowym,zielem angielskim i dosól do smaku.







Zagotuj na wolnym ogniu. Gotuj tak 15 minut, po tym czasie dodaj śmietanę i pogotuj jeszcze z 5 minut. Wyłącz ogień.
Bułki pokrój w kostkę i podpiecz na gorącej patelni lekko przesmarowanej olejem. Uważaj, bo się szybko palą.
Teraz zblenduj lub zmiksuj zupę. Jeżeli jest za gęsta dolej troszkę przegotowanej wody lub wywaru, dopraw do smaku i DELEKTUJ SIĘ> Ja podałam posypaną koperkiem i z łyżką oleju z pestek dyni.SZOK< JAKIE SMACZNE!!!
CMOK


1 komentarz: