wtorek, 21 października 2014

Placki ziemniaczane z "zaczosnkowanym" twarogiem

Placki ziemniaczane i na obiad i kolację, zimne jako przystawka, i na słodko i na słono.
U mnie będzie czosnkowo!
Czas przygotowania to ok. godziny, ale to tylko dlatego że to ja tarłam ziemniaki, a nie mój mąż...gdyby było odwrotnie to 40 min. i jemy! Dla 3 osób:

- 2 duże i jeden mniejszy ziemniak obrane i umyte
- 1 średnia cebula
Te dwa składniki ścieramy na tarce o małych oczkach.
- czarny pieprz, grubo zmielony 1 łyżeczka
- sól, 1 i 1/2 łyżeczki
- 2 łyżki mąki
- 1 jajko
Te składniki dodajemy do masy ziemniaczanej i dokładnie mieszamy. Jeżeli chodzi o sól, to należy dodawać ją stopniowo, podczas mieszania próbujemy ziemniaki i ewentualnie dodajemy.
- twaróg półtłusty 200 g
- 3 ząbki czosnku posiekanego lub startego
- szczypta soli
- 3 łyżki gęstej śmietany 12%
- 2 łyżki jogurtu naturalnego
Te składniki również dokładnie łączymy. Możesz użyć tylko jogurtu, lub tylko śmietany.
-olej do smażenia
Wylewamy olej na patelnię, nie żałuj, tu nie ma miejsca na dietę.
Rozgrzewamy, dobrze rozgrzewamy!!!
Ciasto ziemniaczane mieszamy za każdym razem, kiedy wykładamy  placki łyżką na patelnię. Czekamy, gdy placki się dobrze zrumienią od spodu,  przekładamy na drugą stronę.
Co jakiś czas dolewamy po troszku oleju, bez oleju placki będą nie dobre. Czekamy 3-4 minuty. Podglądamy co chwila jak się rumienią. Przekładamy na ręcznik papierowy, jak nie masz to też żadna katastrofa.
I to już wszystko. Twaróg z czosnkiem kładziemy na placki i zajadamy.SMACZNEGO.
Ja podałam z sałatą lodową doprawioną octem jabłkowym, oliwą z oliwek i solą ziołową.Posypałam  szczypiorkiem i pomidorkiem.
CMOK

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz